run • to • inspire

Tidslinie

Dette er min historie om hvor langt jeg er nået med en god portion viljestyrke og en stædighed, der har fået mig til at kæmpe videre, selvom det ikke altid har lagt i kortene, at jeg skulle finde glæde ved at dyrke sport. I store dele af min barndom og tidlige voksenliv, tilbragte jeg størstedelen af min tid foran computeren, men da jeg fyldte 27 skete der noget, som ændrede alt.

 

2014

“It pains me to continue. But it hurts much worse to stop”

Mit løbeeventyr startede her, da jeg løb mit første halvmarathon i tiden 1:25:34. Turen blev ren og skær overlevelse for mig, da min puls konstant dansede på et sted mellem 90-95% af max. Jeg nægtede dog at give op og fortsatte ufortrødent i samme pace under hele løbet. Denne løbstaktik gjorde sig gældende for samtlige løb dette år.

2015

“Running doesn’t build character, it reveals it”

Med tiden blev jeg klogere på løb og hele den “hemmelige” verden , der ikke kun handler om at løbe fra a-b. Det gik for alvor op for mig, hvad løb også kan medføre af venskaber, netværk og vidensdeling, da jeg meldte mig ind i en løbeklub og begyndte at deltage i flere løb. Løb begyndte for alvor at blive min livstil.

2016

“Your legs will take you far, your mind will take you further””

Sidste år ramte jeg muren – hårdt. Et mislykket PR-forsøg til Bestseller Halv, og selvsamme oplevelse til CPH Half i september. Flere måneders intensiv og konsentreret træning endte med en skuffelse, som jeg havde svært ved at ryste af mig. En af de ting jeg især begyndte at arbejde på, var at finde ind til kernen og den glæde løb giver.

2017

“Go fast enough to get there, but slow enough to see”

I år har jeg haft stor fokus på at nyde mine løbsoplevelser, for det er lige netop hvad de er – oplevelser. Jeg vil f.eks. aldrig glemme min tur over Dronning Louises Bro til Copenhagen Marathon efter 27 benhårde kilometer, med over 200 jublende tilskuere, der alle er med til at skabe minder jeg aldrig glemmer. Presset er væk og glæden er tilbage.

Mine byggesten

Kost

Kost er et centralt element i min træning.
Jeg forsøger at spise 80-100% økologisk og har desuden skåret langt de fleste animalske produkter fra såsom kød samt størstedelen af alle mejeriprodukter.
Jeg føler at ovenstående kostværdier gør mig lettere når jeg løber samt forkorter min restitutionstid, med baggrund i at kosten er nemmere for kroppen at fordøje og ressourcerne dermed kan målrettes restitution.

Træning

Jeg løbetræner som hovedregel 4 gange i ugen, med en ugetotal på omkring 70-80 km. Jeg træner fast sammen med løbefællesskabet RUNAAR, mandag, onsdag og lørdag, hvor uges lange tur bliver løbet rundt om Branbrandsøen. Mit store mål i år ligger i efteråret, hvor jeg går efter en ny PR på marathon-distancen. Derfor vil sommerens træning også indeholde en del mængdetræning.

Skades forebyggende

Siden jeg løb ind i min første skade i 2014, har jeg haft fokus på vigtigheden af at forebygge skader igennem målrettet træning. Dette betyder bl.a. at jeg flere gange i ugen anvender foamrulle, samt elastikbånd til at styrke mine sener og ledbånd.
Det er min opfattelse, at min skadesforbyggende træning er mindst ligeså vigtig som selve løbetræningen, fordi uden den er jeg ikke sikker på, at jeg vil kunne presse min krop lige så hårdt.

"SPORT DOSEN'T BUILD CHARACTER, IT REVEALS IT"

- John Wooden

personlige mål & rekorder

2017 står for mit vedkommende i marathonets tegn.
Den 21. maj deltog jeg i Copenhagen Marathon  og til efteråret har jeg planer om at løbe DM til HCA Marathon i Odense.

I starten af året formådede jeg at sætte en ny PR på 10 km. til Vinterløbet i Aarhus med 22 sekunder. Denne blev sidenhen forsøgt forbedret til 10 km. landevej i Middelfart. Det var fedt at prøve kræfter med landets bedste løbere, og selvom det ikke blev til endnu et rekordløb, var det alligevel en oplevelse, der blev skrevet i huskebogen under gode løbeminder.

Min næste store mission, er når jeg løber et Besterseller Aarhus City Halvmarathon d. 11/6 - her er mit mål, at løbe en tid på under 1 time og 19 minutter.

Marathon 2:53:35

Halvmarathon 1:19:16

10 km. 35:34

5 km. 16:52

1271
Følgere på instagram
77087
Likes på instagram
2786
kommentarer på Instagram
512
Opslag på instagram

Sponsorer

   if you see me collapse                pause my watch

KONTAKT MIG

Telefonnummer
42 73 38 38