run • to • inspire

Hvem er jeg

Jeg hedder Ricki Kristensen, er født i 1986 og bosat i Aarhus. Mit løbeeventyr startede for alvor da jeg i 2014 gennemførte mit første halvmarathon i tiden 1:25:34. Træningen op til havde været minimal og jeg var end ikke klar over, hvad de 21,097 km. kunne føre med sig. Det skulle dog efterfølgende vise sig, at være startskuddet til mit livs største interesse og var på flere måder et vendepunkt i mit liv. I dag fylder løb mine hverdage op med glæder og gode oplevelser. Jeg finder sportsgrenen utrolig givende og håber på, at jeg med min offentlige deling af mit liv som løber, kan inspirere andre til at se mulighederne og finde glæden ved løb.

Kost

Kost er et centralt element i min træning.
Jeg forsøger at spise 80-100% økologisk og har desuden skåret langt de fleste animalske produkter fra såsom kød samt størstedelen af alle mejeriprodukter.
Jeg føler at ovenstående kostværdier gør mig lettere når jeg løber samt forkorter min restitutionstid, med baggrund i at kosten er nemmere for kroppen at fordøje og ressourcerne dermed kan målrettes restitution.

Træning

Jeg løbetræner som hovedregel 4 gange i ugen, med en ugetotal på omkring 60-70 km. Jeg træner efter et skræddersyet program, lagt af min særdeles kompetente løbetræner Søren Graugaard.
Jeg forsøger så vidt muligt, at afvikle mine træninger sammen med løbefællesskabet RUNAAR.

Skades forebyggende

Siden jeg løb ind i min første skade i 2014, har jeg haft fokus på vigtigheden af at forebygge skader igennem målrettet træning. Dette betyder bl.a. at jeg flere gange i ugen anvender foamrulle, samt elastikbånd til at styrke mine sener og ledbånd.
Det er min opfattelse, at min skadesforbyggende træning er mindst ligeså vigtig som selve løbetræningen, fordi uden den er jeg ikke sikker på, at jeg vil kunne presse min krop lige så hårdt.

"SPORT DOSEN'T BUILD CHARACTER, IT REVEALS IT"

- John Wooden

personlige mål & rekorder

2017 står i marathonets tegn.
Den 21. maj deltager jeg i Copenhagen Marathon og her går jeg benhårdt efter at løbe en ny PR.

I starten af året formodede jeg at sætte en ny PR på 10 km. til Vinterløbet i Aarhus. Denne blev sidenhen forsøgt forbedret til 10 km. landevej i Middelfart. Det var fedt at prøve kræfter med landets bedste løbere, og selvom det ikke blev til endnu et rekordløb, var det alligevel en oplevelse, der blev skrevet i huskebogen under gode løbeminder.

Min næste store mission, er når jeg løber mit blot andet marathon d. 21 maj i København - her er mit mål, at løbe en tid på under 2 timer og 50 minutter.

Marathon 2:53:46

Halvmarathon 1:19:16

10 km. 35:34

5 km. 16:52

1225
Følgere på instagram
60124
Likes på instagram
2675
kommentarer på Instagram
471
Opslag på instagram

Sponsorer

   if you see me collapse                pause my watch

KONTAKT MIG

Telefonnummer
42 73 38 38