run • to • inspire

Hvem er jeg

Jeg hedder Ricki Kristensen, er født i 1986 og bosat i Aarhus. Mit løbeeventyr startede for alvor da jeg i 2014 gennemførte mit første halvmarathon i tiden 1:25:34. Træningen op til havde været minimal og jeg var end ikke klar over, hvad de 21,097 km. kunne føre med sig. Det skulle dog efterfølgende vise sig, at være startskuddet til mit livs største interesse og var på flere måder et vendepunkt i mit liv. I dag fylder løb mine hverdage op med glæder og gode oplevelser. Jeg finder sportsgrenen utrolig givende og håber på, at jeg med min offentlige deling af mit liv som løber, kan inspirere andre til at se mulighederne og finde glæden ved løb.

Kost

Kost er et centralt element i min træning.
Jeg forsøger at spise 80-100% økologisk og har desuden skåret langt de fleste animalske produkter fra såsom kød samt størstedelen af alle mejeriprodukter.
Jeg føler at ovenstående kostværdier gør mig lettere når jeg løber samt forkorter min restitutionstid, med baggrund i at kosten er nemmere for kroppen at fordøje og ressourcerne dermed kan målrettes restitution.

Træning

Jeg løbetræner som hovedregel 4 gange i ugen, med en ugetotal på omkring 60-70 km. Jeg træner efter et skræddersyet program, lagt af min særdeles kompetente løbetræner Søren Graugaard.
Jeg forsøger så vidt muligt, at afvikle mine træninger sammen med løbefællesskabet RUNAAR.

Skades forebyggende

Siden jeg løb ind i min første skade i 2014, har jeg haft fokus på vigtigheden af at forebygge skader igennem målrettet træning. Dette betyder bl.a. at jeg flere gange i ugen anvender foamrulle, samt elastikbånd til at styrke mine sener og ledbånd.
Det er min opfattelse, at min skadesforbyggende træning er mindst ligeså vigtig som selve løbetræningen, fordi uden den er jeg ikke sikker på, at jeg vil kunne presse min krop lige så hårdt.

"SPORT DOSEN'T BUILD CHARACTER, IT REVEALS IT"

- John Wooden

personlige mål & rekorder

Jeg har i år 2016 nået mit mål om at nå under 17 minutter på 5km, til DM i atletik på Aarhus Stadion.



Derfor er mit hovedfokus nu på at få en masse kilometer i benene henover vinteren og opbygge en stærk grundform. Jeg finder det dog super motiverede at deltage i løb. Derfor har jeg planlagt at deltage i Aathus 1900's fire Nytårscups i november-december og Aarhus Motions Vinterløb i starten af det nye år.

Jeg har endnu ikke fastlagt de endelige mål for 2017, men kan love én ting - de bliver ambitiøse!

Marathon 2:53:46

Halvmarathon 1:19:16

10 km. 35:50

5 km. 16:52

1142
Følgere på instagram
50673
Likes på instagram
2368
kommentarer på Instagram
391
Opslag på instagram

Sponsorer

Image is not available

Dette kosttilskud hjælper mig til at opretholde en sund og naturlig balance af de celler i kroppen der har betydning for ydeevne og udholdenhed. New Nordic er fuld af naturlige urter og plantestoffer. Selv oplever jeg en væsentlig kortere restitutionstid og mere energi til at holde træning intensiv over en længere periode.

New

Nordic

Slider

   if you see me collapse                pause my watch

KONTAKT MIG

Telefonnummer
42 73 38 38